ARCHIWISTA
ds. kształtowania narodowego zasobu archiwalnego
w Oddziale Nadzoru nad Narastającym Zasobem Archiwalnym
Liczba lub wymiar etatów:
1
Miejsce wykonywania pracy:
Bydgoszcz
teren Województwa Kujawsko – Pomorskiego
część powiatu chojnickiego i gnieźnieńskiego
O stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 5 Ustawy o służbie cywilnej.
Główne obowiązki:
Kontroluje – prawidłowe postępowanie z dokumentacją – kontrola archiwów zakładowych w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych prawidłowego narastania, gromadzenia, opracowywania i przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
Ocenia – ekspertyzy archiwalne – przeprowadzanie ekspertyz archiwalnych związanych z wartościowaniem i oceną dokumentacji w państwowych, samorządowych i niepaństwowych jednostkach organizacyjnych.
Opiniuje – przepisy kancelaryjno-archiwalne – opiniowanie projektów przepisów kancelaryjno-archiwalnych regulujących postępowanie z dokumentacją.
Opiniuje – brakowanie dokumentacji niearchiwalnej – opiniowanie pod względem merytorycznym i formalnym wniosków na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych.
Przeprowadza – z państwowymi i niepaństwowymi jednostkami organizacyjny konsultacje z zakresu prawa archiwalnego.
Szkoli – pracowników jednostek organizacyjnych w zakresie posługiwania się przepisami kancelaryjno-archiwalnymi.
Wykształcenie: średnie i policealne
Wymagania konieczne:
Doświadczenie w pracy administracyjno – biurowej 12 miesięcy.
Znajomość prawa archiwalnego oraz przepisów dotyczących zarządzania dokumentacją i umiejętność ich interpretacji.
Znajomość funkcjonowania kancelarii współczesnych i systemów kancelaryjnych oraz zasad organizacji i funkcjonowania archiwów zakładowych.
Wymagania pożądane:
Studia archiwalne lub zarządzanie dokumentacją,
Umiejętność obsługi programów komputerowych (Access, Word)
Znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Ustawy o służbie cywilnej
Prawo jazdy kat. B
Doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub organach wymiaru sprawiedliwości
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie,
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
życiorys i list motywacyjny
kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
Inne dokumenty i oświadczenia
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów/kandydatek, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek
Informacja o warunkach pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
– stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem
– praca w terenie
– stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych jednostkach organizacyjnych.
– trudne warunki pracy w niektórych pomieszczeniach magazynowych archiwów zakładowych jednostek nadzorowanych (piwnice, strychy, możliwość mikrobiologicznego skażenia akt i pomieszczeń, kurz, itp.)
Otoczenie organizacyjno – techniczne miejsca pracy
– praca z materiałami archiwalnymi
– możliwy kontakt z czynnikiem alergennym
– okresowo praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie
– budynek przy ul. Dworcowej nie posiada windy i nie jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Dokumenty należy składać lub przekazać do:
30.03.2018 r.
pod adresem:
Archiwum Państwowe w Bydgoszczy
85-009 Bydgoszcz ul. Dworcowa 65
z dopiskiem „oferta pracy”
Inne informacje:
– o terminie otrzymania oferty decyduje data stempla pocztowego
– oferty niekompletne i otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane
– kandydatki/kandydaci zakwalifikowane/ni/ zostaną powiadomione/ni/ o terminie rozmowy wstępnej telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej
– dokumentów nie odsyłamy, oferty kandydatek/kandydatów niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone
– oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (052) 33-95-403, 33-95-401.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.